Rentokil Initial; tuig van de richel

Ingezonden door Ellen Bruin op 18-08-2011 16:04

FF klagen over mijn werkgever rentokil initial. Ik werk daar nu een jaar of 4 en het afgelopen jaar is de geldkraan vanuit ons hoofdkantoor volledig dichtgedraaid. Er kan helemaal niks meer : geen opleidingen meer voor personeel, geen salarisverhoging, oude computerspullen worden niet meer vervangen, mensen worden om niks ontslagen enz enz. Ik intern navragen waarom dit zo gaat : blijkt dat op ons engelse hoofdkantoor een drietal 'heren' zit die dit jaar een bonus kunnen verdienen van 30 miljoen pond per persoon. DERTIG MILJOEN ! PER PERSOON !! En omdat het kiele kiele wordt of ze die al of niet zullen gaan krijgen worden wij hier afgeperst. Dit is toch crimineel !! Tuig van de richel.
Zo dat lucht op. Maar het helpt niets vrees ik.

Anoniem zegt op 02-04-2013 12:13

Eerlijk duurt het langst!!
... kan dus nooit meer lang duren voor initial!

Hot Corr zegt op 13-05-2013 22:34

Rentokill doet het goed, die gaan niet over kop... nu nog niet, er zullen wel wat takken sneuvelen, nederland en belgie zullen afgesmeten worden, maar wat wil je dan ook... zo'n ceo is hier net uit de pampers en draagt papa's broek... en dat moet een beetje bedrijfje spelen, bovendien zijn die hautain, en liegen en bedriegen... zo iemand maakt een goed bedrijf kapot...
Overgediplomeerd dat gaat hoofden kosten. Tegenwoorden moet je hoger opgeleid zijn om de schijthuizen te "mogen" poetsen, waar ben je dan mee bezig...
De werklui krijgen de volle laag... In de hoofdzetel van Rentokill is dat totaal anders... er is ook een serieus communicatieprobleem in europa en tussen de mensen, lezen praten en schrijven... emoties empathie, respekt...
Nu is het enkel twitter, facebook, netlog, apps hier en daar , fuckbook...
Nog eventjes en ze moeten eerst hun tablet consulteren vooraleer ze weten waar ze hun lul moeten steken.

Anoniem zegt op 19-02-2013 02:09

je staat niet alleen alle woningbouwverenigingen sns abn ing tnt en dan vergeet ik nog een hele lijst enof landen spanje portugal nog meer

Advocaatje leef je nog zegt op 22-12-2012 12:11

Geachte, wat een schitterende verhalen hier over Rentokil Initial. Prachtig. Vanuit mijn professie ben ik al heel veel Nederlandse bedrijven tegengekomen die eigendom zijn/werden van Britten. Treft u aub wat ervaringen aan van de afgelopen 20 jaar vanuit Nederlands perspectief en deze zijn ook misschien wel van toepassing op Rentokil Initial en haar Nederlandse dochters.

Samenwerking Nederlandse dochters van Engelse moederorganisaties worden gekenmerkt door :

- engelsen schetsen vaak grote visies, alomvattende strategieen en streven continue naar een soort utopie. Deze zal nooit bereikt worden.
- er heerst jarenlange bestuurlijke chaos, heel veel strategische wijzigingen, veel financiele tegenvallers en zeer veel directie wisselingen
- personeel is hierdoor vaak murw gebeukt en er heerst hoog verloop en grote ontevredenheid onder personeel. De sfeer is mat en tam geworden.
- engelsen hebben geen begrip van de nederlandse markt en de nederlandse arbeidsverhoudingen
- engelsen zijn vaak uiterst charmante sprekers
- de harde city mentaliteit botst met de nederlandse ondernemers cultuur. Continue.
- Nederlandse ondernemingen zijn vaak veel winstgevender dan andere bedrijven in de engelse groep. Dit ter tafel brengen is een soort taboe.
- engelsen nemen uitsluitend vertrouwelingen aan in het topmanagement.
- men bemoeit zich tot in detail met de nederlandse operatie, vaak via zgn matrixorganisatie of door een zeer dominante topman of een van zijn volgelingen.
- het nederlandse management wat het wat langer volhoudt is vaak bijzonder zwak en loopt volledig aan de hand van de britten.

Let op: uiteindelijk resulteert dit ALTIJD in een verkoop van de nederlandse dochter al of niet in combinatie met andere europese dochterondernemingen.

Anoniem zegt op 31-01-2013 17:01

Dat de managers bij het rentokil van nu, bijzonder zwak zijn blijkt wel uit de verkoopcijfers. Dat ze zelf deze conclusie niet trekken snap ik, maar is er dan niemand van bovenaf die deze conclusie trekt en maatregelen treft? Of zijn dit soort managers aangenomen om het vuile werk,opgedragen van bovenaf op te knappen? Waarom houden dit soort managers de eer niet aan zich zelf en nemen ontslag? Voor dit soort vuile "werkjes" wil toch geen integer mens gebruikt worden??

Anoniem zegt op 24-12-2012 09:10

Het management wat het langer volhoudt bij initial zijn de hielenlikkers. De managers die hier niet aan mee willen werken, zijn hier niet lang werkzaam.

Anoniem zegt op 31-01-2013 14:07

je hebt gelijk!!ook ik heb het ondervonden na trouwe dienst van jaren,,daar telt alleen HOREN

Anoniem zegt op 24-12-2012 14:49

het bedrijf is dood- en doodziek. en er is echt maar 1 reden : jarenlang falend topmanagement. sprinkhanen zijn het. ze vreten de boel kaal en vertrekken weer. hoe zou het toch komen dat de resultaten als een jaar of 6 achteruit boeren? raar he managers van initial ??

Gerhard zegt op 17-11-2012 16:37

Zag net vacatures bij rentokill op hun site staan, denk niet dat ik ga solliciteren.

Anoniem zegt op 15-11-2012 19:53

Dit bedrijf gaat zeer slecht met zijn personeel om, een reden om geen zaken met ze te doen!

wim zegt op 09-12-2012 16:14

Jullie moeten niet zo zeuren ik heb er zelf 35 jaar gewerkt ik zeg maar zo je weet waar je bent gaan werken dan had je wat anders gaan zoeken, dan voel je,je misschien beter gr.

teun zegt op 18-02-2013 13:06

Gelijk heb je wim ik zit er ook al 32 jaar

Anoniem zegt op 03-03-2013 19:54

Ja inderdaad...
Klagen en zagen maar toch maar hun pree vragen...
Zelf in het onderhoud gezeten.
Veel gezien... stront van anderen opkuisen, veel smeerlapperij gezien maar ook veel miserie, leed en verdriet, armoede.
Ik deed mijn werk - ondanks het lage loon zéér graag.
Moest ik alles moeten overdoen kies ik gegarandeerd dezelfde job.
Mijn studies zijn "rechten - advocatuur" dus als ik het voor het geld moet doen.
Nee nee...
En er is altijd de top geweest, hoge lonen die mannen, wat betreft versleten materiaal: klopt van géén kanten: een firma in nood gaat eerder moderniseren en investeren nog vlug wat aftrek-posten maken.
Over Rentokil: Die doen het goed. Laat je vooral niet opjutten.
Rentokil gaat nog niet sluiten, daarvoor zijn er teveel beestjes !!!
Leve de vieze mensen, de reizigers, import, immigranten, en de verandering van klimaat... beestjes genoeg op komst...

tja zegt op 16-10-2012 10:55

Waarom neem je dan geen ontslag? Ze zeggen wel eens "je moet niet pissen op het bord waarvan je eet".

Als je het er niet mee eens ben moet je de eer aan je zelf houden en weggaan. Zeiken en zeuren maar wel blijven werken is verwerpelijk.

Anoniem zegt op 12-04-2013 20:28

Ja goed advies de banen liggen ook voor het oprapen tegenwoordig! Hello 2013 crisis....

Anoniem zegt op 03-03-2013 20:26

Als je werknemers pinda s betaald,dan krijg je apen als personeel

Anoniem zegt op 27-10-2012 11:42

helemaal eens. en dat zie je bij dit bedrijf ook. erg veel mensen gaan weg. ze zijn een jaar of hooguit twee in dienst en vertrekken weer omdat het gewoon een waardeloze werkgever is. vooral mensen in verkoop, binnendienst, 1e lijn management, financien, project office, hr geldt dit. de mensen in de wasserijen en de chauffeurs blijven langer.

Anoniem zegt op 21-10-2012 21:56

tja, wat is verwerpelijk? Als je altijd bij een bedrijf hebt gewerkt waar alles goed geregeld was en er komt een ommekeer, is het niet gek dat de mensen gaan klagen. Ws kunnen de mensen met hun klaagzangen niet bij het bedrijf zelf terecht, en tja dan kom je met de meeste vermeldingen op ff klagen.nl Misschien moet je als bedrijf je conclusie hieruit trekken?

Anoniem zegt op 11-04-2013 09:48

DIT IS RENTOKIL TEN VOETEN UIT. Dit is 100% van toepassing op dit bedrijf !
Stukje van Ben Tiggelaar.

Speculeren met topmanagers

Gepubliceerd op: 08/04/2013

Een van de argumenten waarmee hoge managementsalarissen en bonussen al jarenlang worden verdedigd, is dat de voorwaarden 'concurrerend' dienen te zijn of toch minstens 'marktconform'. Ook moet de baas van een bedrijf natuurlijk altijd minstens zoveel verdienen als in zijn vorige functie. Een van de ideeën die hierachter schuilgaan, is dat er een beperkt aantal hele goede managers in de wereld rondloopt, die bij elk bedrijf kan en zal presteren. Laat dat nou net een zeer twijfelachtige theorie zijn.

Een aantal jaren geleden alweer onderzochten drie bedrijfskundigen van de Harvard Business School, Boris Groysberg, Andrew McLean en Nitin Nohria, in hoeverre de kwaliteiten van managers 'portable' zijn. Dat bleek nogal tegen te vallen. De onderzoekers volgden het spoor van twintig topmanagers van General Electric, een bedrijf dat internationaal wordt geroemd vanwege zijn programma's voor leiderschapsontwikkeling, en troffen zeer wisselende resultaten aan. In bijna alle gevallen waar een ander bedrijf een voormalig GE-topper als CEO had aangetrokken, schoot de koers allereerst omhoog. De onderzoekers noteerden een gemiddelde waardestijging per bedrijf van maar liefst 1,1 miljard dollar na het persbericht over de nieuwe directievoorzitter. De verwachtingen binnen en buiten het bedrijf waren hoog. Maar vervolgens vielen de resultaten ongeveer even vaak mee als tegen.

De reden? Volgens de onderzoekers ontwikkelen managers over de jaren een portfolio aan vaardigheden, waarvan sommige in veel situaties werken, maar andere slechts in enkele. Ervaring in algemeen management -zoals enige handigheid op financieel gebied- is redelijk transporteerbaar. Maar de strategische bagage van iemand moet maar net bij de context passen waarbinnen zijn nieuwe werkgever opereert. Voor branchekennis, relatienetwerken en bedrijfsspecifieke ervaring geldt helemaal dat ze op de ene tijd en plaats zeer van pas komen en op de andere niet.

Dus? Ook al heeft een manager het nog zo goed gedaan bij zijn vorige bedrijf, het is maar de vraag of hem dat ook gaat lukken in een andere organisatie, met andere mensen die voor een andere uitdaging staat. Resultaten uit het verleden, bieden ook hier geen garantie voor de toekomst. Dat is zo ongeveer het enige wat je er met zekerheid over kunt zeggen.

Echt verrassend is dit misschien niet. Er is bijvoorbeeld ook genoeg anekdotisch materiaal op dit gebied. Voetballiefhebbers in ons gezin wezen mij op de wisselvallige trainerscarrière van Frank Rijkaard en op de ups-en-downs van Louis van Gaal. Wel verbazingwekkend is dat bedrijven en instellingen steeds weer opnieuw diep in de buidel tasten voor het binnenhalen van topmanagers.

Goed. Wat werkt dan wel? Eigen kweek. Dat blijkt ook uit het voorbeeld van GE. Mensen die binnen GE zijn gespot, geschoold en begeleid, doen het meestal erg goed binnen GE. En zo gek is dat ook niet. Want het gaat -je zou het soms bijna vergeten- niet in de eerste plaats om de leider zelf en zijn kwaliteiten. Het gaat in de eerste plaats om de relatie tussen de leider en de andere mensen binnen en rond het bedrijf. Die ziet er heel anders uit wanneer de leider is opgegroeid binnen een bedrijf, dan wanneer iemand -voor veel geld- van buiten wordt gehaald.

We zouden er goed aan doen om meer te investeren in leiderschapsontwikkeling binnen het eigen bedrijf en minder aan het binnenhalen van coryfeeën van buiten, die vaak een paar jaar later met een gouden handdruk weer afgaan via de zijdeur.

Ben Tiggelaar

tja zegt op 26-10-2012 11:57

of gewoon de eer aan jezelf houden en ontslag nemen.

Dan maar even geen salaris.

Anoniem zegt op 27-09-2012 12:59

SAMEN WILLEN = KUNNEN

Boefje zegt op 04-05-2012 22:32

He, Drakenstein, hoezo 3 gaten? Is 1 niet genoeg dan.....hahaha....

Van Drakenstein zegt op 22-06-2012 18:06

Nee, om het te gebruiken als bowlingbal heb je 3 gaten nodig.

Anoniem zegt op 27-03-2012 13:34

Hadden jullie ook maar net zo slim moeten zijn als jullie baas.. Dan hadden jullie vast meer gehad. Maar gaat alles om geld?
Denk maar niet dat geld gelukkig maakt hoor.

En btw, een baas verdiend niet voor niks zoveel.

anarchist nr 1 zegt op 16-07-2012 13:24

Helaas werkt dat niet zo, binnen multinationals is het vooral kruiwagen werk. wie ken je? of belangrijker wie kent je vader?
Als straatjongen met een master in antropologie weet ik dat maar al te goed. Hoewel in de westerse wereld officieel geen klasse verschil bestaat is het vooral achterkamertjes werk. 30 Miljoen bonus boven op je slalaris is belachelijk veel, vooral als de rest van het bedrijf heeft te kampen met bezuinigingen en verhoogde werkdruk. De upperclas doet zich weer eens tegoed aan de arbeiders.

Anoniem zegt op 06-04-2012 14:57

"Net zo slim moeten zijn als jullie baas?"

Dat is makkelijk praat zeg, net of iedereen even ´slim´ is en dezelfde kansen heeft gekregen.

"Gaat alles om geld?"

Nee zeker niet, maar als je een krappe 1280 euro netto per maand krijgt voor gemiddeld 36 uren hard werken en daardoor met enige regelmaat in het rood komt te staan, plus dat je zo goed als nooit wat overhoud voor leuke dingen is de lol er snel af. En al helemaal als je dan die buitenproportionele bedragen hoort waar de hoge heren mee weglopen, om maar te zwijgen over enorme geldverspilling in het bedrijf door naam/logo wijziging, ´bonus´reisjes voor vertegenwoordigers.

"Denk maar niet dat geld gelukkig maakt hoor."

In het rood staan en amper tot geen leuke dingen kunnen doen wel?

Anoniem zegt op 27-03-2012 09:52

het droeve bij rentokil is dat het bedrijf langzaam aan naar de vaantjes gaat. in 2011 heeft de groep verlies gelaten. VERLIES ! terwijl het altijd een van de meest winstgevende organisaties ter wereld was. Een hele kluwe unilever mensen die hier zitten (elkaar allemaal aangenomen) vult de zakken mega, doen ALLES verkeerd (echt !), laten een gezonken schip achter en gaan ergens anders vrolijk verder.

Anoniem zegt op 05-04-2012 14:25

Komt toch allemaal gezellig bij Berendsen werken; alles gaat hier voor de wind... En winst voor klein en groot.

Anoniem zegt op 19-07-2012 21:22

daar veeg ik graag mijn voeten aan af...

Voorburgje zegt op 07-04-2012 10:40

Ok. Dat lijkt me wel wat. Er zijn wel wat aardige verhalen te vertellen inmiddels over rentokil en de aanverwante bedrijven. Nu bijv. Hebben ze de halve hr afdeling afgedankt. On-be-grij-pe-lijk. Mensen die 2 jaar geleden met veel tamtam binnengehaald werden, normaal functioneerden, voldoen nu opeens niet meer en worden en masse buiten gezet.
Verkopers krijgen tegenwoordig een rode kaart (letterlijk !) als ze te weinig bezoeken brengen. Uitlevering van kleding is nog nooit zo'n chaos geweest als nu. Financiële resultaten zijn dra-ma- tisch slecht. Klantverloop is hoog. Cash is tegenwoordig krap (ondenkbaar paar jaar terug). Hele management teams zijn gezamenlijk opgestapt. Mensen die ontslagen waren moesten bij nader inzien weer aangenomen worden (met behoud van ontslagvergoeding). Topmanagement heeft geen enkele aansluiting met werkvloer, ivoren toren gedrag en verleent zichzelf mega privileges (auto's, eigen oplaadstation, bonussen, etc etc). Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Gerard zegt op 11-07-2012 16:30

Zo stom om verkopers af te rekenen op het aantal bezoeken! De inhoud van het gesprek, doel en het uiteindelijk resultaat is veel belangrijker, efficiënter en dus winstgevender.

Sales Manager zegt op 05-09-2012 13:20

Het aantal bezoeken van een verkoper mag inderdaad nooit een op zichtzelf staand doel worden. Indien resultaten achterblijven kunnen het aantal bezoeken wel inzage geven in de gedane werkzaamheden van de verkoper.

Anoniem zegt op 13-05-2012 20:20

HR afgedankt ??? informeer je beter, zelfs uitgebreid, nu ook over zusterbedrijven. (???!!!) OR deugt van geen kanten.

Anoniem zegt op 25-06-2012 10:40

O,R deugt zeker niet op geen enkel bedrijf van hokatex je hoord nooit iets van ze , nu zelf ook niet ze gaan gewoon mee met het voorstel gewoon eruit gooien die mensen die kunnen niet praten ...

Anoniem zegt op 13-03-2012 17:59

Als jullie het er werkelijk allemaal zo moeilijk mee hebben, waarom gaan jullie dan niet lekker ergens anders werken?

Anoniem zegt op 25-06-2012 10:32

Als jullie het er werkelijk allemaal zo moeilijk mee hebben, waarom gaan jullie dan niet lekker ergens anders werken?

wat een stom antw zeg rot gewoon op stom varken je hebt je baan zeker nog domme hoer....

Anoniem zegt op 03-09-2012 23:50

Ah, je kan niet tegen de waarheid?

Anoniem zegt op 26-03-2012 21:11

Ik denk dat je in deze tijd mag blij zijn dat je een vaste job hebt. bazen verdienen altijd meer. Er moeten verschillend zijn in een bedrijf natuurlijk al zijn deze soms te groot. Denken we maar aan de topmanagers bij Belgacom, Electrabel, de Post enzovoort. Wat verdienen die wel niet per jaar en hebben extra legale voordelen zoals een buitenvrblij in het Buitenland en andere. Maar dat wordt niet gezegd natuurlijk. Overal is het maar snoeien op het werkpersoneel. Tja, het leven is niet altijd eeerlijk maar dit is met veel dingen zo. Take it or leave it maar denk goed na!

Anoniem zegt op 12-07-2012 09:38

wat bedoel je nu met vaste job? ik heb gotver al die jaren voor de katse kut gewerkt..... ik snap dat iemand hoog in de boom meer verdient maar 30 miljoen is wel wat meer! de bonus van 1 pief kan 600 gezinnen per jaar onderhouden.... daar heb ik voor gewerkt!

Anoniem zegt op 28-03-2012 09:56

Er zijn genoeg mensen die thuis zitten, maar dat is in een bepaalde sector. Iedereen doet wel alsof er nergens banen zijn, maar typ maar vacature in op google of kijk maar in de krant. Mensen moeten WILLEN werken, en dat is vaak het probleem.

Dus, ik vind net zoals de ander dat wanneer je alleen maar loopt te zeiken en te vitten op je werk, je of moet stoppen of gewoon je mond moet houden.

Anoniem zegt op 25-06-2012 10:35

is wel werk maar geen vast werk sukkel ga jij een week daar werken en volgende week weer daar ben jij sukkel zeg werkt niet erg goed bij jou !!

Van Drakenstein zegt op 06-04-2012 20:12

"Er zijn genoeg mensen die thuis zitten, maar dat is in een bepaalde sector. Iedereen doet wel alsof er nergens banen zijn, maar typ maar vacature in op google of kijk maar in de krant. Mensen moeten WILLEN werken, en dat is vaak het probleem.

Dus, ik vind net zoals de ander dat wanneer je alleen maar loopt te zeiken en te vitten op je werk, je of moet stoppen of gewoon je mond moet houden."

Wat is dit voor achterlijke reactie?
Als je het niet naar je zin hebt en ontevreden bent over je huidige werksituatie heb je het VOLSTE recht je mening te geven i.e. te klagen en het ergens niet mee eens te zijn.
Dus helemaal niet je mond houden ... shout it out!!!

Stoppen?
Je hebt je huishouding met de nodige vaste en variabele kosten, dus een vaste baan opzeggen terwijl je niks anders hebt is gewoon geen optie, zeker niet in deze onzekere tijd met veelal tijdelijk werk elders.

P.S. Wat heeft het eerste gedeelte van je reactie te maken met een werknemer die klaagt over zijn/haar bedrijf? Totaal niet relevant voor deze discussie.

Amen

Anoniem zegt op 13-03-2012 22:11

eens. het gebeurt ook. mensen lopen bij bossen tegelijk weg.

Anoniem zegt op 14-03-2012 02:21

En dat is ook logisch als ik dat allemaal zo lees. Maar volgens mij werken de mensen die hier het hardst klagen er nog steeds? Als die verhalen die jullie dan vertellen waar zijn, zou ik er dus niet eens willen blijven en zou ik me er zelfs voor schamen om bij zo'n bedrijf te werken.

Anoniem zegt op 06-03-2012 15:03

Hoeveel verdient mijn baas bij Initial (textielverzorging en hygiëne) ?
12/05/2011

Het Belgische bedrijf Initial Textiles maakt deel uit van de Britse groep Rentokil-Initial. De vergoedingscultuur in Groot-Brittannië verschilt van wat we in België gewoon zijn: de bedrijfstop krijgt er doorgaans een hogere vergoeding, en het belang van variabele bonussen en vergoedingen onder de vorm van aandelen is er groter dan bij ons. Alle bedragen worden weergegeven in Britse pond: één pond is 1,15 euro.

Rentokil-Initial telt 66.000 werknemers. In 2010 kende Rentokil-Initial een slecht jaar, met een verlies van 20 miljoen pond (in 2009 bedroeg de winst nog 49 miljoen pond). Deze verliezen waren o.a. te wijten aan de slechte prestaties bij City Link, een pakjesdienst die deel uitmaakt van de groep. Deze verliezen hebben hun invloed gehad op de vergoeding voor de top van het bedrijf. In 2009 werden nog voor 1.328.000 pond bonussen uitbetaald, in 2010 zijn de bonussen gedaald tot 341.000 pond.

We gaan eens kijken hoe het zit met de vergoeding van Alan Brown, afgevaardigde beheerder van Rentokil-Initial. Zijn basisloon bedraagt 775.000 pond per jaar. Daarbovenop komt een jaarlijkse pensioenvoorziening van 194.000 pond. In 2009 kreeg hij daarbovenop een bonus van 665.000 pond. In 2010 was er geen bonus wegens de slechte prestaties van de groep. Bovenop het loon komt er ook nog een aandelenbonus. In 2010 werden aan Alan Brown 1.240.000 aandelen voorwaardelijk toegekend (momenteel noteert het aandeel aan 0,96 pond). Hij krijgt pas echt de aandelen in handen als tot op het einde van 2012 het aandeel Initial beter presteert dan het gemiddelde aandeel op de beurs van Londen.

Conclusie: Alan Brown verdient een goed basisloon van 775.000 pond per jaar (of bijna 900.000 euro). In slechte jaren, zoals 2010, blijft de totale vergoeding beperkt tot minder dan één miljoen pond, met inbegrip van een pensioenplan. In zeer goede tijden kunnen het totaal van het loon, de bonussen en de aandelenvergoedingen oplopen tot 5 maal het basisloon van 775.000 pond.

O ja, en wat verdient de gemiddelde werknemer bij Rentokil-Initial? In 2010 bedroeg het gemiddelde brutoloon 14.131 pond per jaar (of 16.250 euro). De totale loonkost (met inbegrip van sociale bijdragen van de werkgever) bedroeg 16.777 pond per werknemer. Zelfs in een jaar zonder bonussen verdient de grote baas nog altijd 50 keer meer dan zijn eigen personeel.

Anoniem zegt op 13-05-2012 12:48

Afgelopen week (eerste weekmei) gezien wat deheren elkaar weer toebedeeld hebben. Kijk op de rentokil site en daar kun je zien dat de unilever crew elkaar afgelopen week weer miljoenen aandelen- en optierechten heeft toegekend. Dat loopt echt inde miljoenen ponden per persoon!! En hier in nederland maar bezuinigen, bezuinigen en bezuinigen. Ontslaan, investeringen uitstellen, down sizen en ga zo maar door entegelijkertijd de eigen zakken met miljoenen vullen. Het wordt echt tijd voor andere mensen daar in de uk. Dit is met recht tuig van de richel zoals deze box gestart is.

Anoniem zegt op 02-06-2012 09:27

Wat achtergrond informatie: toen unilever in 2008 een nieuwe ceo kreeg heeft deze geconstateerd dat unilever te arrogant was geworden. Te elitair, het contact met de gewone wereld was kwijt geraakt. Daarom heeft hij in 2008 ruim 60% van de top 175 bestuurders ontslagen. Deze mensen zijn bij andere bedrijven aan het werk gegaan en bij een aantal organisaties is dat uitstekend gegaan (campina) maar bij een aantal bedrijven is een unilever invasie op een compleet fiasco uitgelopen. Voorbeelden hiervan zijn provimi, cargill en rentokil. Houd moed: de huidige situatie bij rentokil is niet duurzaam maar onhoudbaar. De tijd lost alles op. Verlossing zal komen.

Anoniem zegt op 12-07-2012 09:44

Als we ze echt pijn willen doen dan moeten we ervoor zorgen dat de dienstverlening nog slechter lopt dan nu! kleding door elkaar uitleveren en problemen creeren....... laat de klant ook maar voelen met welke organistatie ze zaken hebben gedaan!

Anoniem zegt op 06-03-2012 21:13

dit is nog EXCLUSIEF de lange termijn bonus van ruim 30 miljoen pond per persoon. Hij heeft hiervan ongeveer 1/3 geincasseerd in 2009 (zie jaarverslag). 10 miljoen pond dus reeds in de tas voor collega brown. Hoe verhoudt zich dit tot al die mensen die in 2009 ontslagen zijn omdat het kosten nivo te hoog zou zijn en er dus bespaard moest worden. 10 miljoen in 2009 is al gauw ongeveer gelijk aan de kosten van een 300 werknemers...

Anoniem zegt op 17-03-2013 01:17

wat moet een persoon met zo veel geld dat maak je niet op als je gewoon leeft als ik van me baas 30 mil pond zou krijgen ga ik na huis en denk zoek het maar uit ma dan wil de LUL die na mij komt het ook en zo gaat de boel na de kloten als een arbeider na huis word getrapt kan hij 6 tot 8 weken wachten op zijn WW ma zon pief krijt wacht geld vooruit en dan geen trap ma een handje gevuld met goud dat de man op de werkvloer moet opbrengen mensen stop er allemaal mee dan wachten moet je kijken wie de macht en eer weer terug wint de arbeider als wij niet komen kunnen hun ook thuis blijven en al dat geld terug laten vloeien om de doel te reden mensen ga er voor anergie totale alles plat en opnieuw beginen zonder bonis voor wie dan ook winst is dat het te duur is en zo gaat alles kapot zonder strijd